Tuesday 10 May 2011

mulut siapakah itu????

betul la kata orang..mulut tempayan boleh ditutup tapi mulut org bkn seng nk tutup....bila depa penat mgata baru la depa behenti mgata, tapi kita sebagai manusia biasa bkn mampu besabar sampai orang tu tutup mulut..kadang2 makan hati...ooooo. Apa yg aku x puas hati sebenarnya ialah dgn sikap org zaman skrg nie sk sgt mgata kat anak dara yg dah berusia 30 tahun tapi blm ada jodoh nk kawin..zaman sekarg dah moden la normal la kalo umuq 30 x kawin lagi..kalaw dulu mgkin la bila umuq 30 x kawen org pndg pelik tapi skrg zaman  dah maju..memg la aku muda lagi tp aku x suka org mgata kat keluarga sebab mulut orang ja mcm2 jadi hmhmhm haru sungguh...cuba bagitaw aku siapa yg x nk kawen dalam dunia nie..ramai yg nk kawen tapi x dak jodoh lagi..cuba kita doa yg baik semoga depa cpat btemu jdh nie x asyik mgata ja tambah2 org pompuan mgata kaum sendiri sebab tu wanita bnyak dalm neraka..astagfirullahalazim....kdg2 aku gram sgguh kat org yg sk mgata kat family aku mentang la anak2 depa dah berkahwin dan ada cucu n macam2 la..tapi apa guna bkahwin kalo hidup x bahagia..ada yg dah bercerai n macam2 la..sebagai org islam kita kena la percaya yg jodoh tu ALLAH dah aturkan x payah kita nk sibuk mgata kat anak2 dara yg x berkahwin..dah la depa sedih x kawen2 lagi pastu dihina n diperli lagi la depa sedih..tu la org melayu suka sgt mgata kat kaum sendiri..masih rendah lagi mentaliti org melayu yg suka mgumpat..lepas tu mak cik2 kalu nk mgumpat mesti time beli ikan n penjual ikan tu join skaki la pakat dok mgata ishhhhh..kita kena ingat kalaw jodoh seseorang2 lambat mesti ada hikmah yg tersembunyi dan kita kena la paham..apa yg terjadi tu allah dah atur dengan baik..ALLAH xkan menguji hamba NYA di luar kemampuan hamba-NYA. kita nie bnyak2 la berdoa supaya mereka bertemu jodoh secepat mgkin..bkn nya asyik berkumpul ramai2 buat ketupat walaupun raya lambat lagi ehhehehehe...Dan ingat skali lagi aku tekankan jodoh,ajal,pertemuan semuanya di tangan ALLAH dan kalaw dah sampai seru ada la...bak kata orag tua
                               takkan lari gunung dikejar
                               hilang kabus nampaklah ia..
dan aku wish kepada kakak aku dan semua yg belum berkahwin semoga cepat bertemu jodoh...

No comments:

Post a Comment